Wednesday, 17 April 2019

#Informasi: Selamat Datang Kepada Islam.. Dari IH Saudaramu Dalam Islam.


 S
SHAMSUL Rahman Hii Abdullah mengucap dua kalimah syahadah di depan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob Isnin lalu. UTUSAN ONLINE
Kelantan buka hati kepada Islam
SHAMSUL RAHMAN Shamsu Rahman.
Shamsul Rahman Hii Abdullah atau nama asalnya Steven Hii, 41, berada di Kelantan sejak dua minggu lalu sebagai pengarah program Koperasi Barisan Usahawan Berhad (Kopbaris) sempena Expo Karnival Bio Kelantan.
Katanya, dia tidak menyangka hatinya terdetik untuk memeluk agama Islam di negeri ini yang terkenal dengan gelaran negeri Serambi Mekah selepas sekian lama menyimpan hasrat itu.
“Keputusan untuk memeluk Islam ini dibuat Isnin lalu selepas majikan saya (Pengerusi Kopbaris), Sufian Ghani, menyatakan cadangan agar mengucap dua kalimah syahadah di depan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob.
“Waktu itu, saya terus bersetuju memandangkan saya sudah lama menyimpan hasrat ini. Tambahan pula, Menteri Besar adalah seorang yang sangat saya kagumi terutama dalam ilmu agamanya,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.
Shamsul Rahman berkata, dia amat bersyukur kerana akhirnya hidayah itu sampai kepadanya setelah sekian lama berhasrat untuk memeluk agam Islam.
“Ketika proses mengucap dua kalimah syahadah itu, saya berasa sebak dan terharu selain dapat merasakan ketenangan jiwa.
“Alhamdulillah, saya menjadi seorang muslim melalui seorang pemimpin dan tokoh agama yang menjadi idola saya sejak sekian lama,” katanya.
Dalam pada itu, Hii berkata, sebelum ini dia sudah belajar sedikit sebanyak mengenai Islam termasuk berpuasa di bulan Ramadan dan menunaikan solat
“Saya pernah berpuasa Ramadan selama tiga tahun berturut-turut dan pernah ikut kawan Muslim mendengar khutbah Jumaat.
“Alhamdulillah, urusan saya untuk memeluk Islam dipermudahkan. Ayah saya sudah lama meninggal dunia namun ibu yang berketurunan Iban, tidak menghalang pilihan saya,” katanya.
Tambah beliau, dia tertarik dengan Islam disebabkan pengisian agama ini yang sangat indah dan tidak pernah berubah.
“Ada yang menganggap saya memeluk Islam kerana ingin berkahwin. Itu tidak benar.
“Saya akan terus belajar mendalami ilmu Islam dan membuktikan tentang indahnya agama ini kepada segelintir golongan yang berprasangka negatif,” katanya. -UTUSAN ONLINE
Komen Weblog Ibnu Hasym: Al-hamdulillah, selamat datang kepada Islam.. dari saya saudaramu dalam Islam. 
Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-118: Kisah-kisah Saya Pilih Damai.. Isla...


sumber : IbnuHisyam.com #superpantas

0 comments:

Post a Comment